Muschi de porc in stil grecesc

duminică, 27 februarie 2011

Tot ce pot spune e ca sunt de-a dreptul innebunit dupa mancarea mediteraneana. Imi plac uleiul de masline, branza feta, maslinele mici si aromate, cimbrul, rozmarinul, oregano-ul, dafinul si lista poate continua la nesfarsit. Gatesc destul de des mancare inspirata din retete grecesti, nu le postez pentru ca incerc mereu sa le imbunatatesc. Reteta este pe cat de simpla, pe atat de gustoasa. Ca si la frigaruile grecesti, reteta va fi "impartita" in doua postari - muschiul de porc fript la tigaie si lipii pufoase pentru souvlaki. 
Am facut si o salata proaspata, simpla, cu un dressing clasic de lamaie, ulei de masline si sare. 


Pentru 2-3 portii avem nevoie de:
  • 500g muschi porc sau un muschiulet de porc (intreg -  in cazul asta il vom tine mai mult pe tigaie pana se va rumeni si va ramane roz in centru, cam 2-3 minute pe fiecare parte);
  • sucul si coaja de la o jumatate de lamaie;
  • cateva ramurele de cimbru, tocate;
  • 2 lingurite cu varf de oregano uscat (e ok si proaspat dar cel uscat e mai aromat)
  • 2-3 linguri ulei de masline;
  • cativa catei de usturoi dati pe razatoare/pisati.
  • sare, piper
  • otet balsamic (optional, eu am pus o lingura)
Pentru salata avem nevoie de:
  • o salata verde
  • o ceapa rosie
  • sucul de la o lamaie
  • ulei de masline din belsug
  • sare

Si la marinate si la dressinguri proportiile de ingrediente difera in functie de gustul fiecaruia. Aici putem experimenta dupa bunul plac, in schimb la prajituri si aluaturi e chimie pura, reteta trebuie respectata in totalitate. 


Marinata/marinada se face amestecand toate ingredientele. Eu am taiat muschiul in felii de 2cm grosime, le-am pus in sos, am acoperit cu o folie de plastic si le-am pus la frigider. Ideea e ca trebuie sa stea minim o ora la frigider, eu le-am lasat cam 5-6 ore. 


La salata nu am cine stie ce de povestit. Mie imi place salata cu frunzele rupte si nu taiate. Pentru a nu se inmuia, salata trebuie amestecata cu dressingul cat mai tarziu, inainte de a fi mancata. Am facut dressingul din suc de lamaie, ulei de masline si ceva sare. Am pus ceapa taiata peste dressing apoi salata. Am  amestecat inainte sa imi pun in farfurie. Daca ceapa sta in dressing si salata peste dar nu sunt amestecate vor pastra un aspect proaspat foarte mult timp. 
Cand ne hotaram sa frigem carnea, punem gratarul sau o tigaie la incins, la foc mare. Mie imi place carnea facuta medium-rare si anume roz si suculenta in centru. Daca o las cam 2 minute pe fiecare parte e ok. Tigaia/gratarul trebuie sa fie neaparat foarte bine incinse.

Cand luam carnea de pe gratar e bine sa o tinem intr-un castron acoperit cu un capac. Cand luam carnea ea e fierbinte si inca se va mai "coace" , fiind ideal sa o lasam sa se relaxeze si sa nu o grabim, altel va fi uscata pentru ca va iesi sucul din ea. 



3 comentarii:

Diana T spunea...

Se poate folosi si cimbru uscat? ...Ca doar ghiveci cu rozmarin am in dotare :)...

Teo spunea...

Da, merge si cimbru uscat, insa recomand orice planta aromatica proaspata, in functie de preferintele fiecaruia. Eu unul nu sunt innebunit dupa combinatia rozmarin - porc, incearca rozmarin cu vita/miel :)

Diana T spunea...

Multumesc pt raspuns, Teo!
Am facut deja gratarul dupa aceasta reteta. Am folosit cimbru uscat, a iesit ff bun si fraged!

Cat despre rozmarin, l-am cumparat pt o reteta cu pui, dar nu m-a "cucerit"; prefer cimbrul sau busuiocul...

Felicitari pt blog!
Imi plac retetele tale, imi place cum le explici, imi place cum scrii (dar cred ca stiu pe cine mostenesti...)

Succes ...la retete!

Trimiteți un comentariu

© 2010 Bucatar Electronist - Teodor Luca. Powered by Blogger
Free blogger template Designed by Newwpthemes.com Converted by Bloggerspan