Cartofi cu ciuperci si piept de pui la cuptor

sâmbătă, 22 mai 2010
Titlul ar putea fi un pic mai lung de atat, gen: Cartofi la cuptor cu ciuperci, piept de pui smantana si cascaval.
Am mancat ceva de genul intr-un restaurant din Constanta (de acasa) si m-am gandit sa o adaptez.  Trebuie sa recunosc ca nu mi-a iesit pana acum reteta exact ca aceea, dar voi mai incerca, cine stie , poate imi va iesi mai buna. In restaurant e servita intr-un vas micut de lut . Eu am facut-o intr-un vas de yena, primit de "mosi".
Ingrediente pentru 8 portii:
  • 1,2kg cartofi noi micuti
  • 800g piept pui
  • 300g ciuperci (mergeau mai multe)
  • 300-400g cascaval (mozzarella ar fi perfect dar nu obligatoriu)
  • 200ml smantana pentru gatit (32%grasime)
  • 2-3 linguri ulei masline
  • putin vin alb
  • cimbru
  • sare
  • piper
  • un cub knorr cu gust de gaina(optional)
In primu rand spalati si curatati pieptul de pui. Taiati cubulete de 2/2 cm sau 3/3 cm , cum doriti. Eu l-am pus intr-un castron si am pus peste el niste ulei de masline, vin alb, sare, piper si cimbru. L-am bagat la frigider pentru jumatate de ora. Intre timp el o sa soarba uleiul si vinul si va deveni suculent.
Am folosit cartofi noi, mici, intregi  pentru ca sunt foarte cremosi si aromati. Nu i-am mai curatat, i-am spalat foarte foarte bine, i-am sters si i-am aranjat in vas. 
Am curatat si clatit ciupercile. Apropo de ciuperci: daca sunt curate le puteti lasa asa fara se le mai scoateti pielita exterioara, trebuie doar sa le stergeti de praf si pamant si sa le clatiti un pic. Nu le lasati niciodata mult in apa pentru ca vor inghiti foarte multa si vor deveni nasoale rau. Am pus ciupercile peste cartofi si am sarat, piperat si lasat sa curga putin ulei de masline peste legume.  
In momentul asta punem cuptorul la incins la 180 grade.
Turnam smantana intr-o craticioara si dizolvam in ea cubuletul knorr. O aducem la punctul de fierbere si oprim focul. O turnam peste cartofi si peste ciuperci.
Razuim cascavalul. Daca avem mozzarella proaspata o rupem fasii de dimensiunea bucatelelor de pui.  Punem o parte din cascaval peste cartofi si ciuperci. Scoatem puiul din frigider si il arajam peste cascaval. Acoperim vasul cu folie de aluminiu sau hartie de copt udata.
Le punem la cuptor si asteptam cam 1 ora jumatate lejer, apoi scoatem vasul, aruncam folia de aluminiu, punem peste pui restul de casaval si o bagam la cuptor inca 30 minute. In momentul asta putem mari temperatura cuptorului pentru ca acum noi vrem doar sa gratinam. Puteti sa dati drumul la flacara de sus a cuptorului (daca aveti) si sa lasati doar 15 minute.
Eu l-am lasat normal la vreo 200-220 grade inca 35 minute si a iesit asa:

1 comentarii:

Anonim spunea...

Arata minunat si cu siguranta voi incerca si eu!

Trimiteți un comentariu

© 2010 Bucatar Electronist - Teodor Luca. Powered by Blogger
Free blogger template Designed by Newwpthemes.com Converted by Bloggerspan