Lipie - Pita

duminică, 6 iunie 2010
Cea mai misto lipie mi se pare cea care atunci cand creste devine goala in centru, aluatul sa fie usor crocant in unele zone dar totusi elastic si gumat. Am cautat foarte mult pe net o reteta de lipie pentru kebab/shaorma sau souvlaki si m-am oprit la urmatoarea:



Pentru 8 lipii micute de vreo 20cm in diametru avem nevoie de:
  • 350ml apa calduta;
  • 7g drojdie uscata (un pliculet);
  • 400g faina (eu am folosit faina dobrogea pentru panificatie tip 650)
  • 12g sare;
Intr-un castron mare amestecati foarte bine toate ingredientele de mai sus. Nu e nevoie de framantare. Doar asigurati-va ca nu exista cocoloase de faina si ca toata faina s-a umezit. Acoperiti cu folie alimentara si lasati la crescut intr-un loc cald pentru 2 ore. Trebuie sa ne asiguram ca incingem cuptorul la cea mai mare temperatura posibila cu 20 minute inainte de a intinde aluatul.
Dupa ce a crescut puteti pune aluatul in frigider sa il folositi altadata sau puteti folosi acum doar o parte si restu puneti in frigider.
Bon, acum framantati un pic aluatul si daca il folositi pe tot impartiti-l in 8 bile.
Pe o suprafata presarata cu putina faina intindeti cu facaletul fiecara bila intr-o foaie/disc de 0,3 cm grosime. Trebuie sa fie neaparat de grosimea asta, altfel nu va creste bine si nu va fi goala inauntru.
Am folosit tava aia neagra de cuptor, cred ca toata lumea are o astfel de tava pe acasa. Am intors-o invers si i-am presarat fundul cu faina. Am pus foaia pe tava si am bagat-o la cuptor, in cel mai sus loc posibil pentru 6-8minute, pana creste si se bronzeaza un pic. O sa va prindeti cat trebuie sa le lasati dupa ce le faceti pe primele 2.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

© 2010 Bucatar Electronist - Teodor Luca. Powered by Blogger
Free blogger template Designed by Newwpthemes.com Converted by Bloggerspan