Frigarui grecesti de porc a la Jamie Oliver

duminică, 6 iunie 2010
Am facut acum ceva timp souvlaki, inspirat de Jamie. M-am gandit sa impart reteta in mai multe postari. In postarea asta explic doar cum se prepara frigaruile. De preferat ar fi fost sa le fac pe un gratar sau pe jar afara dar cum nu are rost sa planific o escapada de genu doar pentru 4 frigarui le-am facut in tigaie, nici macar pe gratar. Secretul e sa fie tigaia foarte foarte bine incinsa si fara pic de grasime pe ea. Eu am lasat-o 10 minute la foc mare la incins. Reteta de souvlaki e formata din 3 parti: Frigaruile grecesti, Sos Tzatziki si Lipie pentru kebab/shaorma/souvlaki.



Bon, pentru 4 frigarui avem nevoie de:
  • 400g pulpa porc sau ceafa de porc;
  •  2 catei de usturoi;
  • putin ulei de masline;
  • 3-4 frunze de menta;
  • cateva frunze de oregano sau o lingurita din varianta uscata
  • sucul de la o jumatate de lamaie
  • sare
  • piper

Primul lucru pe care il facem e sa punem tigaia la incins. Luam carnea si o taiem cubulete potrivite, cu latura de 2cm. Tocam bine usturoiul, menta si oregano. Punem carnea intr-un castron, punem uleiul de masline, usturoiul, ierburile, sarea, piperul si zeama de lamaie. Amestecam bine sa se imbibe carnea in marinata. Lucrul asta putem sa-l facem si cu o seara inainte si sa lasam la frigider, astfel sucul de lamaie si sarea actioneaza asupra carnii (practic o gatesc intr-un mod mai ciudat) si o fragezesc.
Punem cubuletele de carne pe tepuse si le asezam pe tigaia foarte foarte bine incinsa. Eu le-am lasat cam 3-4 minute pe fiecare parte dar asta depinde de gustul fiecaruia. Cel putin mie carnea imi place sa fie roz in centru - "medium rare" sau "the perfect steak". O sa explic alta data stadiile de frigere a carnii.
Dupa ce frigem carnea stropim din nou cu zeama de lamaie.
Avand in vedere ca eu am facut Souvlaki am pus carnea pe o lipie si deasupra am turnat tzatziki.
Pofta mare!

1 comentarii:

Stuff spunea...

Pare delicios !!!

Trimiteți un comentariu

© 2010 Bucatar Electronist - Teodor Luca. Powered by Blogger
Free blogger template Designed by Newwpthemes.com Converted by Bloggerspan