Cinnamon Rolls - Rulouri cu scortisoara - Melci cu scortisoara - Cinnabon recipe

duminică, 10 octombrie 2010
Aceasta reteta este excelenta pentru perioada asta din an, mai ales daca afara e frig. Cred ca este reteta perfecta pentru prajitura de Craciun. Cinnamon roll sau Cinnamon bun reprezinta retete specifice Europei de Nord si Americii de Nord, avand la baza un aluat dulce dospit, intins si presarat cu zahar brun si scortisoara (plus stafide in unele retete), apoi rulat si taiat in bucatele de aproximativ 5 cm, copt si apoi glazurat.
Reteta de fata este "incercata" de pe blogul micutacasa (melcisori cu scortisoara), reprezinta o copie fidela a retetei francizei Cinnabon si este preluata din cartea lui Todd Wilbur, un tip foarte cunoscut pentru reproducerea fidela a unor produse populare precum: Snickers, Big Mac, Crispy Strips, Twinkie. 

Pentru 12 cinnamon rolls

Aluat: 
  • 500-550g faina
  • 2 oua
  • 240ml lapte cald
  • 100g zahar
  • 80g unt la temperatura camerei
  • 2 pliculete de drojdie uscata (un plic are 7 grame de drojdie dar nu se intampla nimic daca depasim)
  • esenta vanilie (cata doreste fiecare)
  • putina sare
Umplutura:
  • 200g zahar brun (neaparat brun, altfel umplutura va fi ingrozitor de dulce)
  • 20g scortisoara macinata (cam 2 linguri, 2 linguri jumatate sau un plic intreg)
  • 100g unt (in reteta originala se pun doar 80 dar cred ca 100 sunt mai ok)
  • 20g faina
Glazura:
  • 90g unt (in reteta originala se cer 90 dar eu am pus 30 de grame de unt si am adaugat lapte batut)
  • 100g crema de branza Philadelphia (s-a ieftinit, o cutie de 125g este in jur de 4 lei)
  • 200g de zahar pudra
  • esenta de vanilie
  • *100g lapte batut (eu l-am folosit in loc de unt, in acest mod glazura nu este gretoasa)

Se incalzeste laptele. Se pune o lingura de zahar(din cele 100g de la aluat) in lapte si se dizolva drojdia. Intre timp, intr-un castron, frecam zaharul cu ouale si untul pana se obtine un fel de crema. Turnam laptele in care a inflorit drojdia si amestecam bine. Intre timp, cernem faina si adaugam putina sare. Daca cernem faina inainte de a o utiliza, nu vom avea deloc cocoloase. Turnam treptat faina si amestecam pana se ingroasa. Se poate folosi un mixer pana cand se ingroasa aluatul apoi o lingura sau direct mana. Eu am folosit initial un tel 
iar cand am pus ultimele 200g faina am trecut la o lingura de lemn. 

Se acopera cu o folie de plastic si se lasa la temperatura camerei, intr-un loc ferit de curent sau schimbari bruste de temperatura. Se lasa la crescut minim o ora. Eu l-am lasat 3 sau 4 ore la crescut si a fost foarte ok. Dupa ce a crescut aluatul, tapetam cu faina o suprafata mare si incepem sa il intindem cu ajutorul unui facalet. Trebuie sa iasa o foaie de jumatate centimetru grosime, lungime 54 cm si latime 40cm. 
Incingem cuptorul la 200Celsius, 400F, treapta 6.

Pentru umplutura se amesteca toate ingredientele mentionate. Eu nu am facut asa, dar sunt convins ca amestecandu-le pe toate, zaharul nu va mai cadea din ele si va sta la locul lui. Se face un fel de pasta din scortisoara, zahar, unt si faina. Faina joaca rolul de agent de ingrosare. Se intinde umplutura uniform pe toata suprafata aluatului. Se strange aluatul intr-un rulou (cat mai strans) pe latura mare a dreptunghiului si se taie in bucatele de 5 cm cu ajutorul unei ate. Vor iesi in total 12 bucati.

Se unge o tava cu unt si se pun cate 6 melci in fiecare tava. Se lasa la cuptor pentru aproximativ 15 minute, pana devin aurii. 

Glazura se face amestecand zaharul pudra cu restul ingredientelor pana devine o crema groasa. 
Putem jongla cu densitatea glazurii folosindu-ne de laptele batut. Cand rulourile sunt gata, le ungem cu glazura. Sunt excelente calde.

 Sunt bune si a doua zi, incalzite la cuptorul cu microunde sau chiar reci. Un sfat foarte bun ar fi sa tineti glazura separata, e mult mai buna la temperatura camerei decat incalzita la microunde. 






1 comentarii:

teodora spunea...

Teo esti tare! ce pot sa zic, reteta este geniala si ma bucur ca insfarsit am reusit sa o fac si acuma nu ca m-as lauda dar Clujul iubeste rulourile cu scortisoara :D:P.Insa vreau sa specific cate ceva pentru cei care vor vrea sa faca reteta si nu au zahar brun pot pune si zahar normal numai sa injumatateasca cantitatea initiala aaa daaa si maaaare atentie cand puneti rulourile in cuptor sa le puneti pe treapta cea mai sus( nu pe prima si sa vedeti ca iese fum asa de nu stiti de unde cum am facut eu de altfel):)))))).In rest o super reteta care merge la orice ora din zi sau din noapte.

Trimiteți un comentariu

© 2010 Bucatar Electronist - Teodor Luca. Powered by Blogger
Free blogger template Designed by Newwpthemes.com Converted by Bloggerspan